A reklámadóról, illetve a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvényeket módosító javaslat alapján a reklám-közzététel adóköteles megrendelése után alkalmazandó 20 százalékos adó 5 százalékra mérséklődik. A törvényjavaslat indoklása felidézi, hogy a reklámadóról szóló törvény egyes szabályait az Európai Bizottság két szervezeti egysége is vizsgálja, a kormány – mérlegelve egy esetleges jogvita elhúzódásának következményét, a jogvita lezárása érdekében – indokoltnak látja a törvény kifogásolt rendelkezéseinek módosítását. A javaslat lehetővé teszi továbbá, hogy a reklám-közzétevő a 2014-ben és a 2015-ben kezdődő adóévben egyaránt alkalmazhassa az új adómérték-rendelkezést.
A szakmai szervezetek továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a reklámadóról, és a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg az adó eltörlését annak káros gazdasági hatása miatt – közölte Magyar Reklámszövetség szerdán az MTI-vel. A Magyar Reklámszövetség közleményében azt írja: az alacsony árbevételű vállalkozások számára javasolt 0 százalékos adókulcs 100 millió forintos reklám árbevételig ad könnyítést, míg minden nagyobb árbevételű vállalkozás számára egységes 5,3 százalékos tervezett adóval számol, ez pedig egyértelműen csökkenti a hazai mikro- és kisvállalkozások növekedési lehetőségeit, és fokozza a hazai kis- és középvállalkozások versenyhátrányát a nagyvállalatokkal és globális szereplőkkel szemben. Tízszeres extra adóteherrel sújtja az új reklámadó tervezet például azokat a vállalkozásokat, amelyek eddig az 1 százalékos adókulcs hatálya alá estek, hiszen míg eddig egy 800 milliós árbevételű vállalkozásnak 3 millió forint reklámadót kellett megfizetnie, addig a módosítással 37,1 millió forint adó megfizetésére köteleznék.
A reklámadó törvény tervezett módosításának elfogadása esetén a top 100 médiavállalat közé tartozó klasszikus médiacégek nagyságrendileg fele lehet adóköteles a Whitereport (WR) Ad Upgrade eddig feldolgozott 2013-as adatai szerint – közölte a Whitereport.hu.
Forrás: MTI