Három hónap alatt 4450 vásárlót veszített el a Magyar Nemzet, ami 13,4 százalékos csökkenésnek felel meg – írja a Menedzsment Fórum a MATESZ legújabb terjesztési adatai alapján. A Bestből és a Storyból többet adtak el. A vasárnapi boltzár nem tett jót a vasárnapi lapoknak.
A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) legfrissebb, második negyedévre vonatkozó adatai szerint a – miniszterelnökkel nemrég nyilvánosan összevesző Simicska Lajos érdekkörébe tartozó, így nemrég irányt módosító – Magyar Nemzet átlagosan naponta 28 679 példányt tudott értékesíteni, ami 13,4 százalékkal kevesebb az első negyedévinél. „A csökkenés feltételezhetően a magánvásárlókhoz köthető, hiszen a nagyobb szervezetek, önkormányzatok jellemzően éves előfizetési szerződéseket kötnek, melyek 2015-re vonatkozóan tavaly év végén, vagy év elején születhettek meg; tehát még bőven a februári Simicska-kirohanás előtt, amikor is a vállalkozó nyomdafestéket nem tűrő jelzővel illette a magyar miniszterelnököt” – magyarázza a számokat a Menedzsment Fórum. Az előző év azonos időszakához képest 23,6 százalékkal esett vissza az értékesítés, vagyis egy év alatt vásárlóinak közel negyedét elveszítette a lap. Negyedéves és éves bázison sem szenvedett el ilyen nagy visszaesést egyetlen lap sem – mutat rá a portál.
Mindeközben a Népszavánál 3 hónap alatt 5, egy év alatt pedig 9,5 százalékkal csökkent az értékesített példányok száma. A Népszabadságból átlagosan eladott 40 653 példány az első negyedévhez viszonyítva 2,6, előző évhez mérten pedig 6,7 százalékkal jelent kevesebbet.
A közéleti-gazdasági hetilapok közül a Figyelő az első negyedév után a másodikban is növekedést ért el. Az átlagosan eladott 8167 példány 2,2 százalékkal haladja meg az első negyedévit és 13,5-lel az egy évvel korábbi teljesítményt. Éves bázison a legnagyobb visszaesés a Heti Válaszhoz köthető, 9,2 százalékos, miközben három hónap alatt 5,4 százalékkal maradt el az átlagos eladás. A HVG 35 689 darabos átlagos heti értékesítése 4,3 százalékos csökkenés az első negyedévhez képest és 9 százalékos az előző évi állapothoz viszonyítva. A 168 óra átlagos értékesítése ugyanakkor 6,7 százalékkal esett vissza negyedéves és 8,6-tal éves bázison – írja a MATESZ adatai alapján a Menedzsment Fórum.
A pletykalapok piacán ugyanakkor mások a tendenciák. A Bestből és a Storyból is többet tudtak már eladni, mint egy évvel ezelőtt, bár a HOT! egy év alatt 7,1 százalékot esett. A női lapok piacán 0,1 és 1,9 százalék közöttiek a visszaesések.
Alighanem a vasárnapi boltzárhoz köthető – állapítja meg a portál – a vasárnapi lapok visszaesése: a Vasárnapi Blikk 3 hónap alatt 9, egy év alatt pedig 15,8 százalékkal esett vissza az átlagosan értékesített példányszám. A Vasárnap Reggel egy év alatt 14,7 százalékkal zsugorodott, míg a Vasárnapi Hírek egy év alatt „csak” a vásárlói 4,6 százalékát vesztette el, sőt az első negyedévinél 0,2 százalékkal több a most közölt 20 778 darabos átlagosan eladott példányszám – írja a Menedzsment Fórum.
Forrás: mfor.hu