Nyilvánossá váltak a 2016. évi sajtópiaci eredmények. A sajtópiac 32,352 milliárd forint reklámbevételt és 58,124 milliárd forint lapeladásból származó bevételt ért el 2016-ban. A bevalló kiadóvállalatok a print költésen kívül 7,708 milliárd forint online hirdetési árbevételt is realizáltak, azaz összesen a bevétel meghaladta a 98 milliárd forintot.
A szektor hirdetési bevételeinek 90%-át a napilapok, női lapok, ingyenes hetilapok és hirdetési újságok, gazdasági és közéleti magazinok és B2B magazinok reklámbevételei adják.
A reklám- és terjesztési bevételek közösen egyértelműen mutatják a sajtópiac súlyát, a gazdaságban betöltött szerepét, ezt az adatot erősítik meg az olvasottság kutatás (NOK) számai is, eszerint a magyar lakosság 76%-a, 6 427 745 lapolvasó olvas nyomtatott terméket – közölte Kovács Tibor, az MLE elnöke. „A bemutatott számok megmutatták, hogy a printpiac él és virul, a printhirdetéseket vásárlóképes fogyasztók olvassák, és az alacsony reklámzaj közepette a hirdetőknek jelentős forgalmat és konverziót produkálnak, nem utolsó sorban az imázs építésében is nélkülözhetetlen szerepük van.”
A Magyar Lapkiadók Egyesülete 2012-től teszi közzé a sajtópiaci reklámköltés becsült adatait. Az MLE felmérésének célja a nyomtatott sajtóban, a reklámból befolyt, tényleges árbevételek számszerűsítése, mivel ezekről az adatokról korábban csak becslések láttak napvilágot.
Forrás: mediapiac.com