A 15 éves, vagy annál idősebb lakosság 70%-a naponta, míg csaknem 90%-a hetente hallgat rádiót – derül ki a Kantar Hoffmann – Mediameter 2017. július – szeptemberi országos rádiós hallgatottságméréséből. Magyarországon 5,9 millióan hallgattak rádiót naponta, hetente pedig több, mint 7,5 millióan.
A 15 éves vagy idősebb lakosság körében országosan a Petőfi Rádió a leghallgatottabb (másfél millió főt meghaladó napi hallgatótáborral), a Petőfit követi a Rádió 1, valamint a Kossuth Rádió, mindketten 1,4 milliót meghaladó napi eléréssel. A 3 leghallgatottabb rádió után a Music FM következik, épp feleakkora eléréssel (705 ezer), mint az őt megelőző Kossuth. Ötödik a Sláger FM, átlagosan napi 646 ezer embert ér el, hatodikként a Dankó Rádió az utolsó olyan a sorban, ami csaknem félmillió hallgatót ér el naponta (455 ezer). Követi a Rádió Rock (188 ezer hallgató naponta), a Klubrádió (184 ezres eléréssel), valamint a Magyar Katolikus Rádió (182 ezerrel). A Bartók Rádió a III. negyedévben átlagosan 168 ezer embert ért el napi szinten, a Lánchíd Rádió pedig 95 ezret.
Több hónapos fejlesztés és tesztelés után, a Kantar Hoffmann és a Mediameter kibővíti rádiós mérési módszertanát. Ennek eredményeképpen novembertől az országos rádiós közönségmérés a hallgatás helyszíneire illetve módjára (hagyományos, online, DAB stb.) is kiterjed majd. A kibővülő mérési módszertannak köszönhetően az online rádiók hallgatótábora is megismerhető lesz a hagyományos rádiós mérésben megszokott módon, azok eredményeivel összevethetően, a különböző demográfiai célcsoportok szerinti bontásokban is. Ugyanakkor az egyes hagyományosan sugárzó rádiók hallgatóinak alternatív (online vagy DAB-rendszerű) rádióhallgatási szokásai is megismerhetővé válnak. A kibővült módszertannal készült adatok először várhatóan a jövő év első felétől lesznek elérhetőek.
Forrás: mediainfo.hu