A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2017 negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 56 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A 18-49 évesek esetében 3 óra 54 perc volt a napi átlagos tévénézési idő, amely pontosan ugyanannyi, mint egy évvel korábban. A 4-17 éves gyerekek naponta átlagosan 3 óra 4 percet tévéztek 2017 utolsó negyedében: 16 perccel kevesebbet, mint 2016-ban. Az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 42 percet ültek a képernyők előtt, 1 perccel mérsékelve az egy évvel korábban mért napi átlagos tévénézési idejüket.
A napi átlagos tévénézési idő felét – 51,3 százalékát fordították a nézők az általános szórakoztató csatornák csoportjára, amely 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákkal együtt összesen 27db csatornát foglal magában. A filmcsatornák csoportja – 14 db filmcsatornával – a második legnépszerűbb 11,7%-os részesedéssel, míg a harmadik helyezés az M1-et és további 4db csatornát tömörítő hírcsatornáké lett 7,7%-kal. Őket követi a gyerekcsatornák 11 tagból álló csoportja 6%-kal, szorosan mögötte a 18 csatornát tartalmazó ismeretterjesztőkkel, melyek együttesen 5,6%-ot értek el az év utolsó negyedében, vagyis a késő őszi és téli ünnepi időszakban.
A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematika a műsoridő 2,2%-át képviselte, de a tévénézési idő tekintetében közel négyszeres arányt – 9,0%-ot értek el, ami alig kevesebb, mint amennyit vígjátékok és akciófilmek megtekintésére fordítottunk.
Forrás: mediainfo.hu