A digitalizáció kulturális hatásait térképezte fel egy átfogó kutatásában a Kantar Hoffmann, a Magyar Telekom megbízásából. A kutatási eredményekből többek közt kiderül, hogy a fiatalabb generációk számára már nem értelmezhető a digitális világ megkülönböztetése a „valós” világtól. Az Alfa, Z és Y generációk, a digitális bennszülöttek többségének értelmezhetetlen a két dimenzió szétválasztása: számukra egyetlen világ létezik, amely valós, de digitalizálódott.
Az eredményekből kiderül, hogy:
- Az internetező magyarok naponta 2,5 órát töltenek átlagosan az on-line térben, a kapcsolódások fele telefonról, fele pedig PC-ről történik
- öt felhasználóból négy rendelkezik okostelefonnal, PC-je a válaszadók 88%-ának van,
- szolgáltatások vagy termékek online vásárlása a válaszadók 44%-ának már ismerős,
- és nagy népszerűségnek örvendenek a közösségi média oldalak: a résztvevők kétharmada használja naponta ezeket, élen a Facebook-kal.
A telefonunkkal a kezünkben kezdődik és ér véget minden hétköznapunk, mégis mindössze a magyarok 29 százaléka tartja magát telefonfüggőnek – derül ki a Huawei megbízásából 12 európai országban, köztük Magyarországon készített kutatásból.
- Az Ipsos által végzett felmérés szerint a magyarok több mint fele a vécére is gyakran az okoskütyüjével megy,
- 45 százalékuk ébredés után elsőként a telefonja után nyúl,
- közel kétharmaduk pedig lefekvés előtt is a mobilját nyomkodja
- de a magyarok 49 százaléka igyekszik időkorlátot szabni a mobilozásnak.
- Fotózásra a válaszadók 83 százaléka használta a telefonját,
- szöveges üzenetek küldésére 77,
- közösségi oldalakhoz való csatlakozásra 76,
- míg hanghívásra csupán 62 százalékuk.
- A magyar résztvevők többsége egy órát sem bír ki a mobilja ellenőrzése nélkül,
- a magyar okostelefon felhasználók európai társaiknál többet tartják maguknál a készülékeiket: 10-ből 3 megkérdezett több mint 20 órán keresztül képtelen megválni az okoskütyüjétől.
Forrás: mediainfo.hu