A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2018 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 20 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 5 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban. A csökkenést elsősorban az okozta, hogy a 4-17 éves gyerekek tavalyhoz képest 12 perccel kevesebbet, 2 óra 38 percet tévéztek, és az 50 felettiek esetében is 7 perccel mérséklődött a tévénézési idő, bár még így is több mint 6 órát töltöttek tévézéssel egy átlagos napon. Ezzel szemben a 18-49 évesek esetében 3 óra 20 perc volt a napi átlagos tévénézési idő: 2 perccel több, mintegy évvel korábban.
A napi átlagos tévénézési idő felét – 48,9 százalékát – fordítottuk a szinte minden nézői igényt kielégítő, és legtöbb csatornát (26db) magában foglaló „általános szórakoztató” csatornák csoportjára, amely 2,6 százalékpontos csökkenést jelent 2017 második negyedéhez képest. A filmcsatornák jellemzően a második legnépszerűbb csoport: ezúttal a tévénézési idő 11,2%-át mondhatták magukénak: közel 1 százalékpontos növekménnyel tavalyhoz képest. Az április elején végbement választások már nem voltak hatással a hírcsatornák részesedésére, közönségarányuk hasonlóan alakult a tavaly mért értékhez képest: 8,5 százalékkal a harmadik helyre kerültek az általános trendeknek megfelelően.
A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematika a műsoridőből csak igen csekély, mindössze 2,6%-ban részesül, de a tévénézési időnkből jóval többet – 9%-ot – fordítottunk a hírműsorokra. Ez megfelel annak, amennyit akciófilmekre és vígjátékokra fordítottunk.
mediainfo.hu