Többek között az orosz-ukrán háború, az országgyűlési választás, valamint Berki Krisztián és Cristiano Ronaldo kisfiának a halála érdekelte a kattintások alapján a magyar internethasználókat leginkább 2022-ben – tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága szerdán az MTI-t.
Az NMHH adatai szerint az elmúlt évben egy átlagos napon 4,2 millió hazai felhasználó netezett, ők napi szinten 84 millió oldalt nyitottak meg a magyar online média kínálatából.
Egy ember körülbelül húsz hírt, blogbejegyzést, időjárás-jelentést, menetrend-információt vagy éppen szórakoztató tartalmat keresett fel 24 órán belül. Az oldalletöltések száma meghaladta a 27,2 milliárdot, ami 1,66 százalékkal kevesebb, mint a megelőző évben.
Az előre kalkulálható tendenciákat sokszor váratlan események is befolyásolták. Az év első ilyen eseménye február végén következett be az orosz-ukrán háború kiteljesedésével. Az offenzíva első két napja körülbelül harmincmillió többletkattintást eredményezett a magyar oldalaknál, melyek nagy részét a hírportálok “zsebelhették be”. Hasonló érdeklődést szült az április harmadikán tartott országgyűlési választás, ám az eredmények kihirdetése után már nem töltöttek heteket az események követésével a hírolvasók. A gazdasági jellegű cikkek közül a benzinársapka kivezetésén túl a kata-törvény átalakítása vált igazán fontos közüggyé.
Forrás: NMHH