Az új esztendő első napján új kulccsal bővül a hazai forgalmi adó rendszere: 0 százalékos kulcs lép életbe. A változtatás a nyomtatott sajtó helyzetén lendíthet, ezentúl ugyanis a napilapok értékesítésekor számítandó fel a nullás kulcs.
Az új szabály hátteréről a törvény összegző módosító javaslatának indoklásában többek között az áll: a nulla százalékos kulcs bevezetésének célja, hogy támogassa mindenki számára a sokszínű információhoz való hozzáférést, a kultúrafogyasztást, a széleskörű tömegtájékoztatást és ösztönözze a médiapluralizmust.
Az indoklás szerint a változtatást a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) kezdeményezte. Ehhez az egyesülethez kapcsolódik az utóbbi idők egyik legnagyobb hazai médiabotránya. Kovács Tibor elnök a lapkiadók egyesülete nevében december 13-án állásfoglalást adott ki az Országgyűlés által elfogadott szuverenitásvédelmi törvénnyel szemben. Az egyesület több tagkiadója is tiltakozását fejezte ki, az MLE ugyanis sok taggal nem egyeztette az egyesület nevében kiadott, politikai állásfoglalásként értelmezhető szöveget. Az egyesület az elemi erejű felháborodás ellenére sem vonta vissza állásfoglalását. Így kilépett több kiadó, lap is, pl. az Index és a Mediaworks Hungary Zrt. is.
Forrás: Médiapiac/Jakubász Tamás
Teljes cikk itt olvasható: https://mediapiac.com/mediapiac/a-legjobb-szam-a-napilapoknak-nulla-szazalek/741279/