A 15 és 24 év közötti magyar lakosok 93,5 százaléka internetezik, és az internethasználatban az egyes korosztályok között továbbra is nagy a különbség – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott új tanulmányból, amely internetes közönségmérési adatok alapján készült.
Az említett Z generáció mellett a 25 és 40 év közötti Y generáció, valamint a 41 és 56 év közötti X nemzedék 92,4, illetve 79,6 százalékban böngészi a világhálót, míg az 57-75 éves „baby boomereknek” csak 57,1 százaléka. Az ennél idősebbeknek csak 6 százaléka netezik.
Többszöröse a webes elérés a lapszám adatoknak
A napilapoknál kétszerese, a hetilapoknál több tízszerese is lehet a webes látogató a terjesztett lapszámnak – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága október közepén, a médiatanács új tanulmányára hivatkozva.
A közleményben azt írták, a 2021 első félévét vizsgáló, a nyomtatott sajtótermékek print és online megjelenéséről szóló, 66 sajtóterméket elemző összeállítás szerint a napilapok közül az Észak-Keleti Naplónak és a Blikknek átlagosan 50 ezer feletti a példányszáma, a többi, hasonló terjesztésű újságból pedig közel feleannyi vagy kevesebb fogy. Ez az arány megtalálható az újságok weboldalainál is, napi látogatójuk azonban körülbelül tízszerese a példányszámnak. A hetilapok közül a Nők Lapjából több mint 170 ezret terjesztenek, ettől azonban elmarad a közel 109 ezres webes felhasználó. A hvg.hu-t közel 1,8 millióan látogatják, míg „fizikai formában” alig 27 ezret vásárolnak belőle.
Forrás: MTI