Abszolút értékben növekedett tavaly a magyar média- és kommunikációs piac. A magyar médiaköltések egyharmada a globális digitális szereplőknél csapódott le – közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a társszövetségekkel, partnerekkel közös közleményben.
Az egyértelmű nyertesek a globális digitális platformok – például a Google, a Facebook – voltak, ahol a volumen 28,2 százalékkal növekedett 2021-ben 2020-hoz képest. A tartalmat itthon előállító, helyben adózó és hazai szabályok szerint működő magyar médiatulajdonosoknál realizálódó reklámbevételek növekedése abszolút értékben kisebb arányú volt, reálértéken a pandémia előtti 2019. évi szint alatt maradt 2021-ben is.
A közleményben ismertetik, hogy 2021-ben a teljes MRSZ Médiatorta 304,9 milliárd forint volt, összességében a korábbi évhez képest 19,5 százalékkal, 2019-hez képest kisebb mértékben, 17,9 százalékkal nőtt. Az MRSZ Médiatorta hazai média szeleteinél – televízió, lokális digitális tartalomszolgáltatók, sajtó, közterület, rádió, mozi – realizálódott reklámköltés 203,1 milliárd forintot tett ki.
Forrás: MTI