Oldal kiválasztása


A Mathias Corvinus Collegium (MCC) lett a Mandiner tulajdonosa január 1-jétől, míg az Inforádióban 75 százalékos tulajdonrészt szerzett.

Az MCC azt közölte hétfőn az MTI-vel, hogy Magyarország egyik legolvasottabb online hírportálja és hetilapja, a Mandiner és a szervezet az elmúlt években szoros szakmai együttműködést alakítottak ki, mely keretében az MCC oktatói, vendégelőadói és szakértői rendszeresen publikáltak a lap hasábjain különböző kulturális, gazdasági, tudományos és közéleti kérdésekben.

A stratégiai együttműködés egyedülálló lehetőséget biztosít az MCC hallgatói számára, hiszen a nemzetközileg elismert újságíró, Boris Kálnoky által vezetett Média Iskola diákjai egy élvonalbeli szerkesztőség munkájába nyerhetnek bepillantást és az együttműködés keretében szakmai tapasztalattal vértezhetik fel magukat.

Közölték azt is, hogy a lap a Mediaworks Hungary Zrt. vállalatcsoport gondozásában az elmúlt években olvasói számát érdemben tudta növelni, így a korábbi napi 10-15 ezres olvasottsághoz képest 2024 őszére már mintegy 300 ezer olvasó tisztelte meg figyelmével a mandiner.hu hírportált.

A szakmai munka folytonosságát biztosítja, hogy Szalai Zoltán marad a Mandiner főszerkesztője és lapigazgatója, aki egyben az MCC főigazgatói feladatait is ellátja.

A Mathias Corvinus Collegium (MCC) január 1-jével 75 százalékos tulajdonrészt szerzett az Inforádióban is, a fennmaradó 25 százalékos tulajdonrész Módos Mártonnál, a rádió alapítójánál és vezetőjénél marad, aki továbbra is betölti a főszerkesztői és ügyvezetői szerepet. A közlemény szerint a Mathias Corvinus Collegium és az Inforádió Kft. között létrejövő stratégiai partnerség és tulajdonosi kapcsolat miatt az Inforádió szakmai filozófiája nem változik: továbbra is a „tárgyilagosság szerethető” mottó jegyében változatlan csapat készíti a hírrádiót és a hírportált egyaránt.

Módos Márton, az Inforádió főszerkesztője hangsúlyozta, nem véletlen, hogy az Inforádió 24 év után is egy oktatási intézménnyel működik együtt, hiszen alapítója is egy felsőoktatási intézmény, a Budapesti Kommunikációs Főiskola (ma Metropolitan Egyetem) volt. Ez az új partnerség ismét rengeteg új lehetőséget nyit meg, nemcsak az audio- és internetes tartalmak terén, hanem a közösségi médiában is, ahol a fiatal nemzedék aktív bevonása különösen fontos – idézték a főszerkesztőt a közleményben.

Forrás: MTI