A tévék közül az M1, a HírTv, az ATV és az Echo Tv próbálta meg leginkább a lehetetlent, szinte folyamatosan sugározták választási műsoraikat, míg a két nagy kereskedelmi adó hamar bedobta a törülközőt és inkább filmeket kezdtek sugározni a meghosszabított kampánycsend alatt.
A Kreatív Online szerint a nézettségi verseny a kampánycsend feloldásakor, negyed tizenegykor kezdődött, ekkor a két kereskedelmi tévé és az M1 szinte fej-fej mellett kezdett, 6-700 ezer közötti átlagos nézőszámmal a választókorú lakosságból. Az M1 azonban háromnegyed tizenegytől folyamatosan vezetett egészen végig (az M1-nek 757 ezer nézője volt, a Tv2-nek 600 ezer, az RTL-nek 612 ezer).
A kampánycsend-hosszabbítás a szakmai portál szerint természetesen a website-ok látogatottságára is jelentősen hatott, a Medián Webaudit mérései szerint szokásosnál kétszer-háromszor több látogató kereste fel ekkor a hazai híroldalakat. A pártok honlapjai jól vizsgáztak a választás estéjén, egyedül az LMP site-ja lassult be a siker hírére.
A hazai blogokon, mikroblogokon, közösségi oldalakon már este fél kilenc körül megjelentek az első bizonytalan forrásból származó részeredmények, ennek a híre gyorsan terjedt a közösségi csatornákon, s hamarosan több tévé választási műsora is hivatkozott az itt terjedő részeredményekre. Ennek köszönhetően sok tízezren kezdték keresni az információkat, és a hazai blogportálok szinte azonnal elérhetetlenné váltak, este kilenc után szinte nem lehetett elérni a blog.hu tartalmakat.
Forrás: Kreatív Online