A magyarok többsége naponta vagy hetente többször az autórádiót (66%) és a klasszikus rádiókészüléket (63%), kapcsolja be, ha rádiót szeretne hallgatni. Kevesebben, de hallgatják napi vagy heti többszöri gyakorisággal magnón, hi-fi-n (23%) és mobiltelefonon, okostelefonon (19%) keresztül a rádiót. Vannak néhányan, akik személyi számítógépen (9%); MP3, MP4 eszközön (8%); laptopon (7%) vagy tableten (3%) rádióznak. Az okostelefonon rádiózók közel fele már töltött le online rádiózásra alkalmas applikációt a telefonjára – derült a TNS Hoffmann – Mediameter felméréséből.
A rádióhallgatásban is megfigyelhető egyfajta szezonalitás, bár ennek mértéke sokkal kisebb, mint például a TV nézés esetében. Mindenesetre a tavalyi évhez hasonlóan ismét növekvő trendet mutatnak a legfrissebb rádiós mérési adatok. A 2015. augusztus és október közötti kutatási hullám eredményei alapján, egy átlagos napon közel 5,6 millióan hallgattak rádiót.
Nyár végén és az ősz első felében a Class FM rádiót a 15 éves és idősebb korosztály körében naponta átlagosan 2,5 millióan hallgatták; a második Kossuth Rádió közönsége 1,5 milliós, mögöttük a Petőfi Rádió 0,9 milliós, míg a Music FM 0,7 milliós volt. A Dankó Rádiót 326 ezren, a Bartók Rádiót 213 ezren hallgatták naponta országszerte. Kétszázezer feletti országos napi hallgatottsági értékeket ért el a Klubrádió (230 ezer fő). Százezer feletti országos napi hallgatótáborral rendelkezett az Info Rádió (151 ezer fő), a Lánchíd Rádió (143 ezer fő) és a Magyar Katolikus Rádió (102 ezer fő). A Jazzy Rádiónak 88 ezer, a Klasszik Rádiónak 71 ezer és a Trend FM – Gazdasági Rádiónak 67 ezer hallgatója volt országosan naponta.
Budapesten a Class FM-et a Kossuth Rádió, illetve a Music FM követi. Szoros a verseny még a Petőfi Rádió és a Klubrádió között. Budapesten a rádióhallgatók száma több mint 1 millió fő, mely érték hasonlóan alakult 2014 októberében is.
Forrás: Origo