Beszélt arról is, hogy árbevétel alapján valamivel nagyobb, mint évi kétmilliárd forintos piacról beszélünk, ami jócskán elmarad ugyan a válság előtti utolsó békeév 2,8 milliárdjától, de sokkal szebb szám a 2011-12-es 1,6-1,7 milliárdjánál.
A szakember szerint a helyi rádiók erősek, Magyarországon a 18-59 éves megyeszékhelyi lakosok 38,5 százaléka hallgat naponta helyi rádiót, míg az országos kereskedelmi adót 29 százalékuk. Ráadásul azt a helyi értéket is hozzáadják, amit egy országos rádió nem tud szolgáltatni – és nem is akar. Hozzátette: van egy egészséges, versengő piacunk, pár kivétellel minden nagyobb városban több rádió működik, és a helyiekkel sokkal célzottabban érhet célba; jelentősen csökkenthető a meddőszórás. Ugyanakkor ma már vannak olyan ügynökségek, amelyek 10-20 helyi adó bevonásával képesek levezényelni egy hatékony országos kampányt.
Radetzky András elmondta: a kisebb adók célja az, bármennyibe kerüljön is ez, hogy kövessék a technológiai fejlődést, és készen álljanak például arra, hogy újabb platformon is megjelenjenek. Tíz év még biztosan benne van az analóg sugárzásban. Úgyhogy ma is érdemes analóg földi frekvenciára pályázni – mi pedig optimistán nézünk a következő húsz év elé.
A teljes interjú itt olvasható.